Data Science og Business Intelligence som en service
Data Science og Business Intelligence leveret som en service
Med BIG tilbyder vi BI og Data Science som en service i skyen.
Vi har samlet vores best practices i én platform.
Vi har i dag mere end 75 virksomheder på platformen, og vi tilbyder ikke kun en teknisk best practice, men også hjælp til udrulning, overvågning, drift og support.
Big Wins
Track brugen af indsigter på tværs af organisationen
Single Sign On integration og 2-faktorgodkendelse
Sikkerhed i top
Udbyg platformen modulært og agilt
Kom hurtigt i gang
Integrér med forskellige datakilder
Tilpas platformen til jeres behov
Nem og fleksibel styring af adgang og brugerrettigheder
Formidl dine indsigter internt i organisationen
Ved hjælp af BIG kan du få mere ud af dine data ved at gøre dem tilgængelige for hele organisationen eller blot enkelte relevante afdelinger.
Formidl dine indsigter med andre uden for organisationen
Pust liv i dine data, og del dine indsigter med eksterne samarbejdspartnere eller leverandører, og gør din virksomheds data til et kommercielt produkt.
BIG Solutions
Tænk stort med data og skab værdi på tværs af din organisation.
Market and Customer Research
Foretag løbende og dynamisk markeds- og kundeanalyser på tværs af datakilder med BIG og Power BI.
Business Intelligence som en service
Kom nemt og hurtigt i gang med Business Intelligence i din virksomhed.
Dataprodukter
Nem og fleksibel distribuering af dataprodukter til eksternt og internt brug.
Machine Learning og Data Science som en service
Automatiser Machine Learning og Data Science løsninger gennem BIG.
Partner Setup
Få en BIG Partner løsning med fuld adgang til at tilpasse BIG til jeres eget behov.
Market and Customer Research
Markeds- og kundeanalyse har historisk været et felt med mange omskiftelige interne, såvel som eksterne, datakilder og rapporteringsformer. Vi har optimeret brugen af Power BI til Market- and Customer Research, og opbygget generiske datamodeller til håndtering af alle de klassiske udfordringer:
- Missing values
- Vægtning
- Rapporteringsregler
- Significans test
- Krydstabuleringsbehov
- Effektberegninger
Med BIG har vi udviklet en platform, der giver én indgang til alle indsigter. Ved at samle alle indsigter i én platform har vi bevist, at vi kan øge brugen på tværs af insights og få markeds- og kundeanalyser tilbage i centrum af virksomheden. BIG fungerer i dag som Market- and Customer Research portal for en række af Nordens største virksomheder. Vi hjælper ikke kun med portalen, men også rådgivning om, hvordan I får mere ud af jeres data, og hvordan I får aktiveret jeres indsigter i hele organisationen.
”Dataminds og PostNord har haft et mangeårigt samarbejde, og Dataminds har altid været en leverandør, som vi har stolet på. De har hjulet med at udarbejde, analysere og implementere customer insights på tværs i PostNord og sikret kvaliteten af de resultater, som vi har lavet handlingsplaner efter."
PostNord
Peter R. B. Hatlö. Market Research Manager
”Vi valgte Dataminds til at støtte og udarbejde en kundemåling på gruppeniveau (6 lande). Valget af Dataminds var begrundet af de kapaciteter Dataminds bragte i spil, herunder deres kompetencer og deres digitale løsning med integration i Power BI; en konkurrencedygtig cocktail, der passede rigtig godt til vores behov."
Primo
Kristoffer Buhl Larsen, Group Sales Development Director
”Vi har været meget imponerede af, hvor stor forståelse Dataminds har haft af, hvad vi har brug for, og forståelse for forretningen og vores behov. Derudover har de været proaktive til at komme med forslag, som vi ikke nødvendigvis selv havde set. Selve processen har også været meget tilfredsstillende."
Salling
Kathrine Kold Deleuran, Market Intelligence, Salling Group
BI som en service
”Lindholm Rapport er blevet bindeledet mellem alle virksomhedernes afdelinger, og gør, at vi sammen kan udvikle os som virksomhed og ikke mindst som medarbejdere."
Lindholm Biler
Annesophie Goul-Bansmann, Økonomichef
”Dataminds og PostNord har haft et mangeårigt samarbejde, og Dataminds har altid været en leverandør, som vi har stolet på. De har hjulet med at udarbejde, analysere og implementere customer insights på tværs i PostNord og sikret kvaliteten af de resultater, som vi har lavet handlingsplaner efter."
PostNord
Peter R. B. Hatlö. Market Research Manager
"Tanken var fra starten en økonomirapport, men nu har vi tilføjet flere nye analyser på baggrund af idéer, vi har udviklet i fællesskab med Dataminds. Udover de standard KPI’er vi har i dag på omsætning og budget, så fortsætter vi rejsen med at implementere flere datakilder, som vi trækker ind. Dette i form af blandt andet kundetællere til måling af konvertering i vores fysiske butikker, tidsforbrug og elforbrug i butikkerne."
Spejder Sport
Torben Gammelgaard, Administrationschef
Dataprodukter
Machine Learning
"Dataminds gav os noget, vi ikke har haft før. De gav os bedre indsigt i de muligheder, der er i statistisk modellering til at forbedre vores forecast processer via statistisk analyse af store datamængder. Det, at de har erfaring på tværs af brancher, var også interessant, da det kunne udfordre os på vores sædvanlige måde at arbejde på."
Danfoss
Mads Pinnerup, Vice President, Business Support
”Værktøjet kører i dag med automatisk opdaterede leads, som sikrer en hurtig leverance til sælgerne. Derudover har værktøjet bestået et ”proof of concept”. Leadgenerering er derfor ved at blive udvidet til SAP CRM og ikke kun som en Excel dashboardløsning."
Grundfos
Jesper Olesen, Manager, Sales & Pricing Exellence
”Rapporten har gjort os i stand til at dykke ned i segmenter med lav markedandel og efterfølgende lave målrettede strategier over for kunder med uunyttede potentialer. Analysen med at sammenholde et beregnet potentiale med konkret performance på den enkelte kunde er en data-mining løsning, der kam implementers på tværs af markeder og industrier."